Top07
Top06
Top05
Top04
Top03
Top02
Top01

Historie dálnice D1 v letech 1938-1950Zobrazit a tisknout plakát

,
Místo konání: Vodní dům
Hulice
257 63

Nutnost výstavby páteřní dálkové silnice napříč republikou z Prahy na Podkarpatskou Rus nastala brzy po vzniku samostatného československého státu. Stavba protektorátní dálnice byla zahájena nakonec 2. května 1939. Nedostatek pracovních sil začátek 2. světové války stavbu zpomalovaly a v roce 1942 byla výstavba úplně zastavena. V té době bylo z dálnice z Prahy na Brno rozestaveno 73 km. Po válce byla stavba obnovena, ale pokračovalo se jen do roku 1950. Provoz aut byl po válce malý a dálnice se tehdy zdála zbytečným přepychem...

 

V r. 1967 byla výstavba na první československé dálnici D1 z Prahy do Brna opět znovu obnovena. Jenže v dálničních tělesech se obvykle staví mosty s předstihem - a právě to se stalo některým stavbám u nás osudným...

Zajímavosti z této ojedinělé stavby včetně promítání dobových fotografií přiblíží badatel a publicista Tomáš Janda, který se dlouhodobě zabývá historií výstavby dálnic a vývojem mostního stavitelství.

pist03.jpg

Pořadatel

Termíny konání

 
Datum konáníHodina začátkuPoznámka
8.10.   15:00
vytvořilo Anawe